«Транспортна еволюція Житомира. Лонгрід» або «Еволюція великої брехні. Житомир»

Инсайдер
2018-10-26, 10:09
  +30     0


Так склалося, що останнім часом дуже багато подорожую у справах по Україні, і у продовж року з невеликими інтервалами відвідую одні й ті ж міст. Це я веду до того, що кожного разу мені, як сторонньому спостерігачу, в око впадають зміни, які відбуваються в муніципальному середовищі цих міст, завершення одних процесів та започаткування інших. Також я маю можливість порівняти підходи та терміни реалізації ідентичних проектів, таких як реконструкції дорожньо-вуличної мережі, укладання плитки, облаштування парків та скверів, впровадження інноваційних рішень у сфері муніципального управління та організації життєдіяльності громади.
На мій превеликий жаль порівняння не на користь Житомира. Хоча, заради справедливості, маю відмітити, що у сфері популяризації своїх неіснуючих досягнень житомирським можновладцям немає рівних.

Ось і тепер, вчергове повернувшись до рідного міста натрапив на цю статтю: «Транспортна еволюція Житомира. ЛОНГРІД» http://zhzh.info/news/2018-10-08-37455

Все б, можливо і нічого, та привернуло увагу, що першоджерелом є інформація розміщена на поважному Inernet-ресурсі «Економічна правда»: https://www.epravda.com.ua/projects/cities/2018/10/4/641180/?fbclid=IwAR3XjR709hEFYN0lleGSKnss81sHEiUWBqNeJss6CgdyjFvlOva8x4NF3_4

Розповідь про впроваджені зміни дійсно вражає… Вражає великою брехнею, в якій під виглядом опису реального стану речей розповідають про реалізацію нереалізованого та впровадження невпровадженого. Взагалі-то рівень цинічності та популізму вражає, оскільки житомирян щоденно в медійному просторі ознайомлюють із вражаючими змінами міського середовища, яких вони ніяк не можуть знайти відірвавши свій погляд від монітору комп’ютера чи екрану смартфона.

Що таке лонгрід?
Лонгрід (англ. Long-form journalism) — жанр журналістики, якому притаманний великий обсяг контенту. В лонгрідах широко застосовують мультимедійний контент та художній літературний стиль. При цьому авторська точка зору проявляється у відборі і структуруванні матеріалу, а також в оцінці подій.
Багато ЗМІ використовують цей формат, як платформу, об'єднуючу серію великих матеріалів. Крім того, ЗМІ та бізнес вже оцінили комерційний потенціал цього явища. Реклама, представлена у вигляді лонгрідів, має великий успіх серед аудиторії, так як виразно є новим форматом, тому багато видань вибирають його для реалізації спеціальних проектів.
Тож, у зв’язку із відсутністю реальних результатів на містянах відпрацьовують нові форми та методи PR-технологій, які по своїй суті не такі вже і нові, а вже були описані і мають чітке визначення – Велика брехня.

Велика брехня (нім. Gro?e L?ge) — пропагандистський прийом. Визначений Адольфом Гітлером у книзі «Моя боротьба» (нім. Mein Kampf, 1925 р.), як «брехня настільки велика, що ніхто не повірить у те, що хтось мав сміливість спотворити реальність так безсоромно». Доречи Роберт Конквест вважає, що заперечення Голодомору було першим вагомим прикладом застосування Радянською владою пропагандистської техніки Великої брехні. Актор Річард Белцер у своїй книзі «НЛО, Кеннеді, і Елвіс: змови, щоб повірити в які, не обов'язково бути божевільним» визначає «Велику Брехню» так: «Якщо Ви говорите досить велику брехню і говорите її досить часто, люди повірять, що Ви говорите правду, навіть якщо те, що Ви кажете - повна фігня».

В нашому випадку Велику брехню застосовують щоб прикрити Велику бездіяльність, Катастрофічну недієздатність та інші вади на які варто було б звернути увагу правоохоронних органів.
Тож пропоную провести певну детоксикацію Великої брехні та розтин лонгріду.


Вступ звучить гарно і пафосно: «Житомир — одне з небагатьох міст, де місцева влада намагається бути в тренді сучасних технологій. Команда молодих людей, які раніше були громадськими активістами, прийшла до влади й одним з головних напрямків роботи обрала реформування транспортної системи». Все вірно: громадські активісти - прийшли до влади, це все в тренді сучасного громадського запиту. Реформа транспорту - питання наболіле і таке, що потребує нагального вирішення, у тому числі за рахунок впровадження новітніх технологій.

Оскільки: «Реформу транспортної системи Житомира почали з розробки стратегії, що передбачала зменшення ролі приватних перевізників та їх поступову заміну комунальним транспортом» довелосявитратити чимало часу, однак так і не вдалося знайти ні транспортної Стратегії, ні якогось іншого концептуального документу. Натомість є «Програма розвитку міського громадського транспорту на 2016-2019 роки». Зміст цієї Програми дивним чином співпадає з раніше діючою Програмою розвитку міського електротранспорту м. Житомира на 2007 – 2015 роки. Фактично відбулася тільки зміна назви, сум коштів та термінів дії. Відтак першою брехнею можна назвати «намагання бути в тренді сучасних технологій» оскільки вониспираються на тренди минулого десятиліття. Тобто, з самого початку своєї діяльності владна команда не надто напружуючись привласнила результати чужої праці.

Для розуміння важливості нормативних документів (таких як «Програма розвитку…») якими визначаються пріоритетні заходи розвитку галузі, слід зазначити, що в Україні, згідно чинного законодавства, будь-яке бюджетне фінансування відбувається за програмно-цільовим методом. Тобто цинічним плагіатом була досягнута одна, досить не хитра, мета – забезпечити потік бюджетних коштів.
Співставляючи програмні заходи, бюджетне фінансування, запланований результат і дійсність викривається Велика брехня про те, що: «За останні два роки ми капітально відремонтували 20 тролейбусів»

Безперечно, що: «Більшості тролейбусів у місті 20-30 років» і вони потребують капітальних ремонтів та модернізації.
Однак, ознайомившись з публічними заявами заступника міського голови та проаналізувавши інформацію з відкритих джерел (за останні два роки), яка ґрунтується на публічних коментарях очільника галузі, викриваємо ряд свідомих маніпуляцій з інформацією щодо фактичної кількості ремонтно-відновлювальних робіт та реконструкції рухомого складу:

Починалось у 2016 році справді амбіційно https://www.vgolos.zt.ua/pislia-kapremontu-troleibusy-ne-guditymut/“Хочемо презентувати ті конструктивні зміни, які ми запланували зробити у тролейбусах. І будемо говорити про наступне, що цього року (2016 – автор) ми бюджетним коштом капітально ремонтуємо один тролейбус, показуємо його і якщо все влаштовує – наступного року робимо ще необхідну кількість. «Їх ми плануємо наростити за 2017 рік до 20 штук”, – сказав Дмитро Ткачук»

Однак, той же Ткачук у звітній інформації за 2017 рік, інформує громаду про наступне: http://insider.zt.ua/unofficial/3662-za-2017-rk-ttu-vdremontuvala-10-starih-troleybusv.html«Під завісу року (2017 – автор) ТТУ завершило капремонт одразу двох тролейбусів. Один з яких "гармошка" став черговим новим досвідом в роботі комунального підприємства. В цілому, за цей рік у депо відродили життя 10 тролейбусів. Цей досвід є особливо важливим, тож очікуємо нових перемог вже в наступаючому 2018 році», – зазначив Дмитро Ткачук.»

Планували 20, зробили 10… З поганого – не дотрималися обіцянки, з хорошого – отримали досвід та заклали підвалини для «прориву» у 2018 році.

«Прорив 2018» вирішили здійснювати за рахунок 6-ти тролейбусів ЛАЗ. Не зайвим звернути увагу на те, що це найновіші (2007 року) тролейбуси на підприємстві. У травні з’явилася перша «ЛАЗтівка»: https://zt.20minut.ua/DTP/u-zhitomiri-do-kintsya-roku-vidremontuyut-6-nizkopidlogovih-troleybusi-10689419.html«У нас всього є 6 таких ЛАЗів. Зараз іще один з них ремонтується. Ми плануємо поступово до кінця року оновити таким чином всі машини», – повідомив Дмитро Ткачук». Таким чином до скарбнички капітальних ремонтів додаємо ще один пофарбований ЛАЗ з новим салоном.

Проте вже у серпні 2018 року вирішили згорнути «Прорив 2018»: https://zt.20minut.ua/DTP/na-metalobruht-u-ttu-spisali-24-troleybusi-ta-5-tramvayiv-10707171.html В Житомирській міській раді просто геніальне довгострокове та середньострокове планування: мали відновлювати 20 старих тролейбусів на рік, озвучували план по відновленню 2 тролейбуси на місяць (24 на рік), а натомість 24 пустили під ніж.

Та більш за все привернув увагу не стільки факт списання техніки, скільки те, що згортання програми капітальних ремонтів пов’язали вже із очікуванням «Прориву 2019»: «У мерії розповідають, що на заміну старому транспорту планують закупити не менше 40 нових тролейбусів по проекту з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку. За розрахунками, місто отримає їх вже у 2019 році» та натякнули на високу вартість капітального ремонту: «…вартість ремонту та модернізації одиниці старого транспорту складає близько 2,5 млн грн.»

До речі вітаємо міських очільників з річницею того, що міський голова окреслив як: «…невдовзі за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку плануємо купити близько 50 нових" https://www.zhitomir.info/news_169506.html

Підсумовуючи проведений аналіз інформації, яка доступна для загального користування, доходимо висновку, що «За останні два роки…» КП ЖТТУ відремонтувало 12 тролейбусів.

Таким чином інформація щодо твердження: "За останні два роки ми капітально відремонтували 20 тролейбусів.» є нічим іншим, як першою Великою Брехнею (саме так – обидва слова з великої літери – автор).

Також в першій частині ми спробуємо розібрати ще одне технологічне «досягнення», це впровадження, а точніше, знищення системи GPS-моніторингу: «Крім того, весь транспорт обладнаний GPS-трекерами, що дає можливість відстежувати графік руху та дотримання маршруту».

По-перше, систему GPS-моніторингу громадського транспорту в Житомирі впровадили ще в далекому 2014 році: https://www.zhitomir.info/news_142297.html і нинішні очільники транспортного напрямку до запуску цієї системи не мали ніякого відношення. Проте «молоді активісти, які прийшли до влади» мають взяти на себе відповідальність за те, що дана система не функціонує належним чином, тому що вже через рік їх керівництва галуззю один із базових елементів побудови інформаційної інфраструктури на транспорті почав давати збій: https://www.zhitomir.info/news_162035.html

Звісно, за чварами з перевізниками, закупівлею МАЗів та валідаторів (про це читайте у другій частині), до наведення ладу у системі диспетчеризації руки не доходили і ось на другому році правління, а саме у січні 2018 року, міська система GPS-моніторингу остаточно посипалась: https://malininform.com/article/pidpryyemstvo-dozor-ukrayina-u-zhytomyri-vidklyuchylo-gps-trekery-na-shesty-avtobusnyh

Далі ще цікавіше: керманичі ніяк не могли розібратися в питанні хто і за що має відповідати, та які конкретно дії має зробити щоб навести лад в питанні прогнозування та контролю виконання графіків:

Але наші «герої» не здаються і наздоганяють Люблін: «Допустиме відхилення від графіку — одна-дві хвилини, якщо нема форсмажорних ситуацій». Та реальність невблаганна і, як завжди, правда лежить на поверхні: https://www.zhitomir.info/news_171583.html«Втім, жоден з перевізників не виконує планові показники хоча б на 90%, а у 8 з 19 власників маршрутів кількість виконаних рейсів за тиждень не дотягує навіть до 50%.», «До речі, місяць тому ситуація з маршрутками була трохи краща: за 4-10 грудня лише чотири власники маршрутів не дотягували до 50%...»
Ви звернули увагу, що результатами діяльності виконавчих органів є стабільний та системний занепад та колапс інтелектуальних систем.

Мені так і не вдалося зрозуміти, як, при непрацюючій системі GPS, вдається контролювати перевізників та «При спізненні більш ніж на п'ять хвилин водія можуть позбавити премії….» якщо:https://www.zhitomir.info/news_174422.html

Зауважте на той факт, що місто програло 6 з 6 розглянутих позовів до перевізників щодо накладених штрафів, доля ще трьох позовів невідома, а про покарання водіїв взагалі нічого невідомо. Єдиною перемогою «карателів» з міської ради є закриття 4 маршруту, перевізник на якому «…показував «рекордні» 98% виконання планових показників.»

Звісно система високотехнологічна, складна та потребує постійного супроводу та уваги і, можливо, компанія яка її впроваджувала знаходиться десь далеко від Житомира? Так ні. Система диспетчеризації розроблена житомирськими підприємцями, офіс яких знаходиться в м. Житомир. От і маємо на третьому році реформ: «Увечері транспорт з'їжджає з маршрутів, не дотримується графіку руху» та непереборне: «Ми хочемо змінити цей принцип». Та одного бажання і гарнюньких оповідей на тему «Як воно в Любліні та Парижі» замало…

Чи можна було б змиритися зі знищенням зародків системи диспетчеризації та не загострювати на цьому увагу? Звісно можна було б, якби з системою навігації не були пов’язані іміджеві об’єкти транспортної інфраструктури міста, створення яких, здебільшого, профінансовано за рахунок бюджетних коштів і доцільність їх існування напряму залежить від інформації, яку видає система GPS-контролю.

І тут одразу викриваємо брехню на мільйон: «У 2018 році на 13 зупинках встановили електронні табло з графіком руху. Вони обладнані Wi-Fi-роутерами, USB-зарядками та камерою спостереження, під'єднаною до міської системи безпеки. Їх купили в рамках програми "Бюджет участі"».

З 13-ти вказаних електронних табло було встановлено лише одне http://zhitomir.today/news/society/u_zhitomiri_na_novih_tablo_yaki_oblashtovuyut_u_ramkah_byudzhetu_uchasti_shche_ne_pidklyuchili_kameri_videosp-id27984.html да й те зняли https://www.youtube.com/watch?v=VkCyn1YuhL8 Також ввели в оману щодо підключення об’єкту до міської системи безпеки http://sk1.tv/news/?keywords=%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B0

Коректність функціонування системи «Безпечного міста» заслуговує на окрему увагу та також викликає неабияке занепокоєння, кому цікаво: https://www.zhitomir.info/news_172584.html та через два місяці https://www.zhitomir.info/news_174260.html
Єдиною правдою є інформація про джерело фінансування цих корисних, але за дивною традицією – нефункціонуючих належним чином речей, – «Їх купили в рамках програми "Бюджет участі"».

Звісно, автор повністю розділяє твердження профільного заступника: «Система навігації створена для того, щоб не чекати, а планувати поїздку». Однак за умови належного функціонування системи GPS-контролю, а поки що вся допомога громадянам у плануванні маршрутів базується на старих дідівських методах:«На зупинках громадського транспорту встановили стенди з похвилинним розкладом руху. Тут вказані маршрут, робочі та вихідні дні, точний час прибуття», з єдиною різницею що: «Цю інформацію можна подивитися і в додатку для смартфону».

На завершення першої частини дослідження Великої брехні по-житомирські, хотів би дати нашим можновладцям дві поради які допоможуть їм реалізувати бажання: «….змінити мислення, щоб люди, виходячи на зупинку, не грали в лотерею — буде чи не буде тролейбус, а дивилися на графік і виходили тоді, коли потрібно», і вони дуже прості:
Забезпечте в місті виконання вимог Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні»;
Забезпечте роботу системи навігації, яка створена «….для того, щоб не чекати, а планувати поїздку», належним чином.
Далі буде…


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0