Призначення депутатів у склад наглядових рад створює конфлікт інтересів – експерти

  +31     1

Рік тому громадська організація «Антикорупційний рух Житомирщини» публікувала інформацію стосовно діяльності наглядових рад комунальних підприємств міста – колегіального контролюючого органу, який здійснює контроль за діяльністю КП.
 
Тоді ми звертали увагу на те, що у положенні про наглядову раду зазначено, що вона не рідше одного разу на півроку має звітувати перед Засновником, тобто міською радою, про свою роботу, проте цього не відбувається. Причина в тому, що більшість з тих наглядових рад, які були створені у 2016 році просто не збираються.

Але навіть це не основна проблема.
Нагадаємо, що до складу наглядових рад входять депутати Житомирської міської ради. Це чітко прописано у положенні, п.4.1.: «Члени наглядової ради обираються Засновником з числа депутатів Житомирської міської ради, на строк закінчення повноважень поточного скликання Житомирської міської ради».

Проте, експерти Центру політичних студій та аналітики «Ейдос» зазначають, що наглядові ради не можуть формуватися з депутатів місцевої ради.

«Місцева рада і депутати, що входять до її складу відповідають за управління комунальним майном. Комунальні підприємства підзвітні місцевій раді та її депутатам. А отже призначення депутатів у склад наглядових рад створює конфлікт інтересів, коли депутати оцінюють свою ж роботу. Крім того, такий підхід не відповідає Принципам корпоративного управління ОЕСР (організація економічного співробітництва та розвитку). Адже «незалежний член» перестає бути незалежним», - зазначає експерт відділу боротьби з корупцією Центру «Ейдос» Ольга Зелезняк.

Між тим, таку думку підтримують деякі депутати Житомирської міської ради. Зокрема голова фракції ВО «Батьківщина» Любов Цимбалюк неодноразово зазначала, що депутати не є експертами та спеціалістами в усіх питаннях, і тому відсутність таких людей у складі наглядових рад комунальних підприємств робить їх діяльність безрезультатною. Мовляв, депутати збираються, обговорюють якісь проблемні питання і на цьому все. Жодних експертних висновків чи рішень.

У Центрі «Ейдос» зазначають, що до членів рад є ряд формальних вимог, зокрема кандидати зобов’язані: мати вищу освіту в галузях управління та адміністрування, фінансів, економіки, аудиту, виробництва та технологій, права; мати стаж роботи на керівних посадах та знати відповідний ринок. Незалежний член наглядової ради має бути професіоналом, знання якого дозволять фахово та якісно контролювати та спрямовувати діяльність керівника підприємства, щоб допомогти підвищити ефективність управління підприємства.

На наш інформаційний запит на ім’я міського голови стосовно критеріїв відбору членів наглядової ради, ми отримали стандартну відповідь з посиланням на ст.1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»: «публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація….», натякаючи, що такої інформації у міськвиконкомі немає. Жодних критеріїв відбору членів наглядових рад, адже такий собі розподіл відбувався безпосередньо на сесії Житомирської міської ради, у вигляді виступу того чи іншого депутата, який заявляє про бажання стати членом наглядової ради або рад.

Окрім того, варто зазначити, що 5 представників депутатського корпусу є директорами комунальних підприємств. Тому, коли до складу наглядових рад входять їх колеги по фракції, це викликає сумнів щодо об’єктивності.

Тож діяльність наглядових рад комунальних підприємств міста, окрім того, що не приносить корисних результатів місту, то є ще й не зовсім законною. Невже думка про те, що міський голова створив їх, аби просто відволікти увагу та мати дієвий кишеньковий орган знаходить своє підтвердження?


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 1

  1. 0    
    Atika Офлайн 21 березень 2019 12:07
    Ну по делу!А дальше,что?Какое решение этого вопроса,каким методом добиваться,кто должен это делать, инициировать и отвечать за результат???