Кишенькові наглядові ради як важіль впливу мера і депутатів

  +42     0

«Антикорупційний рух Житомирщини» на початку 2019 року писав про наглядові ради комунальних підприємств міста до складу яких входять виключно депутати Житомирської міської ради.
Ми розповідали, що призначення депутатів у склад наглядових рад створює конфлікт інтересів. Комунальні підприємства підзвітні місцевій раді та її депутатам, отже призначення депутатів у їх склад створює конфлікт інтересів, коли депутати оцінюють свою ж роботу. Разом з тим, у депутатському корпусі вісім його представників працюють або працювали раніше у комунальних підприємствах в тому числі на керівних посадах, тому об’єктивності годі і чекати.

Окрім об’єктивності та законності є і інший бік. Наглядові ради не звітують про свою діяльність, а тому зрозуміти чим конкретно депутати займаються під час засідань ради, громаді міста неможливо. Є вірогідність, що депутати, маючи вплив на комунальні підприємства, проштовхують свої інтереси.

Так, наприклад, сталося з головою ГО «Антикорупційний рух Житомирщини» Євгенієм Демчиком, який очолював КП ЖТТУ з вересня 2018 року по серпень 2019. Наближені до заступника міського голови Дмитра Ткачука, депутати Владислав Пучич та Іван Фурлет, перебуваючи у складі наглядової ради КП ЖТТУ, ініціювали проведення службової перевірки, а пізніше, нібито за її результатами, члени ради надали міському голові рекомендацію звільнити Євгенія Демчика з посади.

Так, дійсно, у положенні про наглядові ради йдеться, що вони можуть надавати міському голові певні рекомендації щодо подальшої діяльності підприємств. Ми вирішили поцікавитися, чи були рекомендації інших наглядових рад, що могли б покращити діяльність комунальних підприємств міста.

Однак, у відповіді на наш інформаційний запит нам повідомили: «випадків направлення наглядовими радами підприємств міської комунальної власності рекомендацій на адресу міського голови не встановлено». Тобто і вищезазначених рекомендацій насправді не було.
Разом з тим, у міській раді також відсутня інформація щодо кількості засідань, проведених наглядовими радами підприємства міської комунальної власності за весь час їх створення відсутня, тобто з 2017 року.

Невже думка про те, що міський голова створив наглядові ради, щоб мати дієвий кишеньковий орган неформального контролю над керівниками комунальних підприємств знайшло своє підтвердження?






Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0