Поліція нова, методи старі?

  +5     0

До громадської організації «Антикорупційний рух Житомирщини» звернувся директор житомирського підприємства ТОВ «Будмонтаж Колос» Валерій Фурман, який зустрівся з не найкращою стороною діяльності оновлених правоохоронних органів України. Історія схожа ледь не на детектив, проте за ним криється звичайна, на нашу думку, службова недбалість правоохоронців або навіть умисна угода з фігурантом справи. Ми вирішили написати про це, адже у такій ситуації може опинитися будь-який автомобіліст та його родина, але про все по порядку.

Водій підприємства ТОВ «Будмонтаж Колос» Юрій Продащук 13 березня 2018 року потрапив у ДТП поблизу с. Піски Житомирського району у результаті зіткнення з причепом автомобіля «Dodge» за кермом якого сидів Юрій Повшедний.

З пояснень водія ТОВ «Будмонтаж Колос», який їхав на автомобілі підприємства марки «Газель» (номерний знак АМ7995СВ), він рухався з Житомира у напрямку смт Попільня. На зустріч йому їхав автомобіль марки «Dodge» (номерний знак АІ8988НІ у складі причепа ПГМР АІ 5437ХК), у якого відірвався причіп та вилетів на зустрічну смугу, при цьому здійснивши зіткнення з автомобілем «Газель». Внаслідок зіткнення, «Газель» з’їхала в кювет, а водій отримав легкі тілесні ушкодження, зокрема синці на грудній клітині та правій стопі. Якби причіп мав вантаж, можливий був би і летальний випадок. Майже новий автомобіль підприємства ремонту та відновленню не підлягає.

Фото зроблені при денному освітленні представниками ТОВ «Будмонтаж Колос»

Водій «Dodge» пояснив ситуацію трішки інакше. Він зазначив, що їхав у Житомир, а на зустріч йому невпевнено рухався автомобіль марки «Газель». Водій «Dodge» взяв трохи правіше, і коли вони майже зрівнялися, водій «Dodge» почув «хлопок» і відчув, що його авто смикнуло назад. У скло заднього вигляду він побачив, що газель у кюветі, а його причіп стоїть на його смузі руху. Водій «Dodge» замість того, щоб зупинитися, продовжив рух та здійснив розворот транспортного засобу в іншому напрямку, порушивши схему дорожньо-транспортної пригоди.
На фото видно, що автомобіль «Dodge» розвернувся на місці ДТП (фото зроблені при денному освітленні представниками ТОВ «Будмонтаж Колос»)

Поліція приїхала лише через 3 години
ДТП сталося близько 17:35, що зафіксовано телефонним повідомленням по лінії «102», а слідчо-оперативна група приїхала лише після 20:00. Оформлення ДТП здійснював слідчий Житомирського Районного відділу поліції лейтенант поліції Убогов А.С. Ним не було здійснено належної фотофіксації ДТП, не було зазначено належним чином деталізації місця подій та розташування транспортних засобів. У самому протоколі не відображено інформації щодо слідів шин, наявності відокремлених від транспортних засобів частин. Фотофіксація зроблена нашвидкуруч, без належного освітлення і майже не несе ніякої інформативності. Такі дії можна вважати службової недбалістю або як в народі кажуть «договорняк», в результаті чого постраждав водій «Газелі», але про це трохи згодом.

       
Фотофіксація ДТП слідчо-оперативної групи

Схема ДТП

Наступного дня після ДТП слідчий Убогов передає справу своєму колезі – старшому слідчому майору поліції Фещенко О.О. Так як фотофіксація ДТП була здійснена не належним чином, Фещенко отримав лише 4 фотокартки, на яких майже не видно результатів ДТП та і взагалі незрозуміло де чий автомобіль. Додавати до матеріалів справи фотознімки, які були зроблені при денному освітленні представниками ТОВ «Будмонтаж Колос», які одразу виїхали на місце ДТП, правоохоронець чомусь відмовився.

Цікаво, що водію «Dodge» автомобіль повернули ледь не на наступний день після аварії, не зважаючи на те, що у слідства ще не було висновку експерта щодо ступеня тяжкості тілесних ушкоджень водія «Газелі». Вже у цьому випадку можна помітити необ’єктивне ставлення до водія «Dodge».

Лише 26 березня керівник сектору реагування патрульної поліції №4 ГУ Національної поліції в Житомирській області капітан поліції Метельський В.В. надав до ознайомлення водію та представникам ТОВ «Будмонтаж Колос» матеріали справи та супровідний лист з висновком про те, що адміністративний протокол необхідно скласти лише на водія «Газелі» за порушення правил дорожнього руху. Проте з такими пошкодження «Газель» не могла б сама вдарити причіп, легко подряпати бампер «Dodge», при цьому потім з’їхати у кювет на своїй полосі, залишивши причіп стояти на протилежній. Хоча слідство стверджує, що було саме так. Зі знімків, які так і не додали до матеріалів справи, чітко видно відсутність будь-яких пошкоджень у кріпленні причепу, відсутність закріплення причепу страховими тросами (оскільки після ДТП вони не були розірвані), що вказують на те, що причіп відчепився та виїхав на смугу руху автомобіля «Газель».

Кріплення причепу автомобіля «Dodge»  

Представники ТОВ «Будмонтаж Колос» вважають, що ці факти вказують на зацікавленість працівників вказаного відділу поліції, які відверто ігнорують основні принципи Закону щодо дотримання законності та своєчасності здійснення процесуальних дій.

«Следователи Фещенко и Убогов, которые прошли переаттестацию и их оставили как элиту (лучшие из лучших) в рядах украинской полиции, своим личным примером показывают, что у нас нет полиции, а есть корыстный интерес. Показывают, что звание и честь мундира для них ровным счетом ничего не значат. Сейчас наше предприятие вынуждено заказывать независимую экспертизу, так как на водителя Юрия Продащука свалили всех собак. К тому же, согласно протоколу, ему придется восстанавливать прицеп водителя «аса» и «Газель» предприятия. Очень жаль, что в нашей стране следователь может решать казнить или помиловать, руководствуясь не Законом, а собственными убеждениями. Жаль, что они рушат жизни людей, забыв, что такое порядочность, честность и справедливость. Такие вещи отсутствуют в следственных мероприятиях, есть лишь договорняк. А мы, как предприятие, платим сотни тысяч гривен налогов, чтобы содержать таких правоохранителей», - зазначив директор ТОВ «Будмонтаж Колос» Валерій Фурман. 

Також він додав, що усі водії, які мали справу з вищезазначеними службовцями і у яких виникали схожі проблеми, повідомляли про це на електронну пошту «Антикорупційного руху» zhytomyr.antikor@ukr.net або зверталися за телефоном 068 604 8575.

«Не оставайтесь в стороне, потому что на нашем месте может оказаться любой водитель, который не сможет довести свою правоту из-за того, что полицейский действует как ему нужно, а не как гласит Закон», - підсумував директор ТОВ «Будмонтаж Колос»

Підприємство також буде оскаржувати протокол про адміністративне правопорушення у суді, адже має надію, що суд розставить усі крапки на «і». Також звертатимуться до вищих інстанцій аби притягнути до відповідальності працівників правоохоронних органів. Наразі ТОВ «Будмонтаж Колос» завдані збитки, адже без необхідної кількості автомобілів вони не можуть здійснювати підприємницьку діяльність.

Ми ж зі свого боку продовжуватимемо слідкувати за ситуацією та звернемося до ГУ Нацполіції в Житомирській області з інформаційним запитом щодо розслідування цієї справи. Поки що ми бачимо, що ця ситуація є показовим прикладом того, що, на жаль, після реформи правоохоронних органів, система не змінилася, і на нашу думку, деякі її представники продовжують ганьбити честь та гідність співробітників поліції.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0