Сергій Кондратюк: «Ми з вами маємо докласти максимум зусиль, щоб наше місто стало чистіше і привабливіше»

2019-04-10, 12:42
  +29     0

З 18 березня до 25 квітня у Житомирі проходить місячник благоустрою та санітарного прибирання міста. Ми вирішили поспілкуватися з заступником міського голови Сергієм Кондратюком, щоб більше дізнатися про ініціативу, її успіхи та проблеми.


Розкажіть про результати і, можливо, про те, що ще доведеться зробити до кінця місячника з благоустрою.
Враховуючи те, що весна цього року прийшла раніше, усі комунальні служби почали працювати з настанням тепла. З 22 по 23 березня у місті відбувся І етап загальноміської весняної толоки під гаслом «Більше рук – чистіше місто!». ІІ етап відбудеться 12-13 квітня.
У цьому році ми підійшли до прибирання більше ретельно. Якщо порівнювати з минулим роком, то у 2018 році за березень було зібрано та вивезено 2,844 м3, в цьому – 7,100 м3.
Участь приймають громадські організації, усі управляючі компанії, комунальні служби, задіяна техніка КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління», КП «Житомиртеплокомуненерго», КП «Житомирводоканал». Допомагають також і міські ОСББ. Долучилося дуже багато людей, шо не може не тішити. Ми збираємо засідання штабу майже через день, підбиваємо підсумки та плануємо нашу роботу на наступні дні.

У Житомирі чимало захаращених земельних ділянок, які з часом стають схожими на смітник. Такі ділянки є навіть у центрі міста. Чому влада міста не звертає на це уваги, а комунальні служби не наводять там лад?

Одна з найбільших проблем - це, так звані, "сірі плями". Це території, де є власник, однак він нічого не будує, не ставить огорожу і не прибирає. Управління реєстрації зараз шукає власників, щоб юридичний департамент провів з ними роз'яснювальну роботу. Якщо і надалі вони будуть відмовлятися утримувати свої ділянки у нормальному санітарному стані, то ми будемо добиватися рішень суду щодо повернення цих ділянок у власність міста. Власне, на таких ділянках нам і доводиться прибирати найбільше.
Цих земельних ділянок дуже багато, але думаю, що найближчим часом усі власники будуть офіційно попереджені, і сподіваюся, виконуватимуть усі вимоги і вже наступної весни таких проблем не буде.

Вулиця Бальзаківська до прибирання і після

Ще однією проблемою є приватний сектор. Якщо це десь на околиці міста, то сміття виноситься в яри. У центрі, наприклад, на Князів Острозьких, у темний час доби власники приватних будинків виносять сміття, гілки дерев, листя на зелені зони, залишають біля доріг. Дійшло до того, що на цій вулиці знайшли листя кукурудзи. І це центр міста. І в результаті виходить, що прибираємо, але вранці ситуація така ж.
Бувають взагалі ситуації, коли деякі працюючі в Житомирі, але не його жителі, приїжджають на роботу і викидають сміття просто з машини десь просто на зелену зону.


Як боротися з порушниками?
Переважно сміття виноситься вночі, тому боротися досить складно. Але інспекторам КП «Інспекція з благоустрою м. Житомир» вдалося зловити, так би мовити, на гарячому 10 жителів приватних секторів. Спочатку складається протокол, його виносять на адмінкомісію. Штраф складає від 85 до 350 гривень.

Чи вирішується питання вивозу сміття у приватному секторі?
З юридичними особами питання вирішується легше. От з фізичними – проблема. Минулого тижня інспекція (ред. – КП «Інспекція з благоустрою» разом з КП «КАТП 0628» проводили роботу по підписанню договорів. Усе це відбувалося у вихідний день, з 40 будинків підписало угоди лише 4 особи.
 На мою думку, вирішувати цю проблему потрібно на державному рівні, враховуючи, на жаль, рівень свідомості наших громадян. Необхідно вводити екологічний податок. Це вирішить проблему сміття у приватному секторі і в Житомирі, і в інших містах України.

Чи задоволені ви роботою КП «Інспекція з благоустрою» загалом?
Зараз у нас працює лише 6 інспекторів, і я вважаю, що це катастрофічно мало. Щоправда, допомагають працівники муніципальної інспекції, які працюють на попередження. Якщо вони бачать неприбрану територію, вони дають попередження, якщо воно не виконуються, то виписують протокол. Штраф складає від 85 до 1700 гривень на керівника магазину, наприклад, чи тимчасової споруди. У працює 18 інспекторів, хоча, на мою думку, цієї кількості недостатньо для того, щоб контролювати ситуацію на належному рівні та знаходити порушників. Я думаю, що має бути графік чергувань, в тому числі і нічних. Бо чисто не там, де прибирають, а там, де смітять.
Взяти, наприклад, дитячі майданчики, де ввечері часто розпивають спиртні напої і залишають після себе пляшки та інше сміття. Це ненормально. З однієї сторони тут є недопрацювання поліції, а з іншої наша через недостатню кількість інспекторів.


Якщо протягом декілька днів житомирянин спостерігає, що на його вулиці лежить купа сміття чи зрізане, але неприбране дерево, куди звертатися?
Варто телефонувати на гарячу лінію 15-80 або в управління житлового господарства. Є також портал «Відкрите місто» з мобільним додатком. Фотографуєте, надсилаєте і ми бачимо в якій точці міста є проблема.
Зараз жителі приватних секторів палять минулорічне листя та траву. Якщо стали свідками – телефонуйте у поліцію або в службу надзвичайних ситуацій. Хоча цього року такий ситуацій стало значно менше, можливо, через штрафи.


Яке підприємство відповідає за вивіз дорожнього змету і чому його не прибирають тижнями? Зокрема таку картину можна часто побачити на Крошні.
Це робота КП «УАШ». На сьогодні керуючі компанії допомагають, але це не їх прямі обов’язки і в тари це не закладено.  З тими керуючими компаніями, з якими КП «УАШ» підписало договір, там робота проводиться. Наприклад, ПП «ВЖРЕП №8», «Коменерго».
Проте найбільша проблема в тому, що не вистачає людей. Зараз у місті велика проблема з кадрами. В «УАШ» одна з найнижчих зарплат серед інших комунальних підприємств міста. Згідно з тарифною сіткою, комунальне підприємство просто не може дозволити себе вищі зарплати.
Ми плануємо об’єднати КП «УАШ» з КП «Зеленбуд», щоб оптимально використовувати ресурси. У них схожі функції, які пов’язані з прибиранням міста. Проте в «УАШ» багато техніки, але мало «ручної» праці, а в «Зеленбуді» навпаки.  
 
Як конкретно ви, як заступник міського голови, контролюєте вивіз сміття та прибирання міста протягом всього року?
Мій робочий день починається о 7:00 і закінчується мінімум о 19:00. Суботу зазвичай проводжу на роботі. Я ходжу по місту, їжджу на машині, користуюся громадським транспортом. Намагаюся охопити все, але це не завжди вдається. Вдячний житомирянам, які доносять інформацію щодо невивезеного сміття, в чому числі і через соціальні мережі.
Запрошую усіх долучитися до загальноміської толоки, яка відбудеться 12-13 квітня. Ми з вами маємо докласти максимум зусиль, щоб наше місто стало чистіше і привабливіше. А ті житомиряни, які не мають змоги долучитися до толоки, закликаю берегти чужу працю. 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0