Заступник мера Сергій Кондратюк про менталітет українців, план міської ради придбати Tesla і «перемоги» 2019 року

2019-12-27, 18:31
  +26     0

Кінець року - традиційний час, щоб підбивати підсумки. Про те, що вдалося зробити в комунальній сфері міста, а що можна вважати повним провалом, ми поговорили з заступником міського голови Сергієм Кондратюком.
фото: Житомирська міська рада

 - Комунальна сфера Житомира довгий час вважалася однією з найбільш занедбаних і ледь не синонімом слова «зрада». Протягом останніх років ситуація змінилася в тому числі за рахунок кредитних та грантових проєктів. Що можна назвати «перемогою» у цьому році?

Найбільший позитив – плідна та успішна співпраця зі Світовим банком по реконструкції мереж нашого водоканалу. Це дійсно серйозний прорив у цьому році. Нашим трубам по 50-60 років. Рівно стільки років не виконувалися роботи такого масштабу, як ми робимо зараз.
Ми приступили до безканальної прокладки трубопроводу по Чумацькому шляху, по вулиці Родоновій і більшу ділянку вже зробили.  Було замінено один з дюкерів – перехід через річку Тетерів. Там трубопроводи з великим діаметром – 600мм, 400 мм.  Це також дуже велика робота і вона показала, де місто мало втрати води. Якщо на землі видно, де порив, то під водою, якщо вони незначні, зрозуміло, ми таких поривів не бачимо. Коли запустили новий дюкер побачили, що витоки зменшилися. Зараз ми вже отримали  дозвіл на виконання робіт по очисним  – нова система очистки.
фото: Житомирська міська рада

- Це потрібні речі, але житомиряни їх не бачать. Коли вимикають воду на добу у цілому мікрорайоні про майбутнє водоканалу думають в останню чергу.
Хотілося б, щоб житомиряни розуміли, що у місті 500 кілометрів мереж, 1000 засувок. Змінити усі одночасно – неможливо. За останні роки ми замінили великі магістральні засувки, це дозволяє нам не відключати усе місто від води. Однак, щоб продовжувати модернізацію мереж далі, все одно необхідно на якийсь час ремонту відключати деякі райони. Я розумію, що інколи це незручно, але по-іншому не вийде.
Ми також вже розпочали підготовчі роботи по очистці води для подачі у місто. Це європейська система очистки, і вже після цього житомиряни отримають чисту воду. Це буде перший відчутний для житомирян результат. Для цього ще треба попрацювати наступного року, і вже в 2021 році проєкт буде закінчений. Поки працюємо за графіком, погода дозволяє.
фото: Житомирська міська рада

- Аналітичний портал «Слово і Діло» нещодавно опублікував рейтинг міських голів України, де зазначено, що серед виконаних обіцянок мера  Сергія Сухомлина є перехід міста на світлодіодне освітлення. Що це дає Житомиру?
Наразі це єдиний проєкт такого масштабу в Україні. Ми замінили усі світильники, які знаходяться на балансі КП «Міськсвітло». Лише за пів року сума економії коштів за електроенергію на 50% перекрила суму, яку ми маємо виплатити по кредиту за світлодіодні лампи. Таким чином річна економія перекриватиме річний платіж за лізинг. Це близько 6 мільйонів гривень.

- Не розглядала міська рада можливість придбати для комунального підприємства КАТП 0628 так само у лізинг техніку для вивезення сміття? Житомир цього року через цю проблему настраждався.
Ця проблема виникла не лише через зношеність техніки комунального підприємства, хоча частково це так. Були випадки, коли з 5 одиниць техніки 4 виходило з ладу. Люди бачать переповнені контейнери, і, зрозуміло, обурюються. Сьогодні міська влада хоче придбати нову техніку для комунального підприємства КАТП 0628, але ми не можемо цього зробити. Антимонопольний комітет каже, що таким чином ми спотворюємо ринок, бо усі мають бути у рівних умовах.

- Тобто місто має у такому разі допомогти і приватникам?
Власне, так. Окрім КАТП 0628, вивезенням сміття у Житомирі займається ще ПП ВЖРЕП №4 та ПП ВЖРЕП №8. До останнього у житомирян зауважень найменше.
Найбільші проблеми були з ПП ВЖРЕП №4. Сьогодні законодавством не визначений балансоутримувач сміттєзбірних майданчиків. Зазначено, що він просто має бути. Раніше цим займалися ВЖРЕПи, але після ліквідації питання зависло в повітрі.

Я свого часу сперечався з представниками Міністерства регіонального розвитку і вони погодилися, що той перевізник, який виграв на території, він і має займатися сміттєзбірними майданчиками. Саме вони мають підняти папірець, який випав при загрузці, наприклад.

Місто у нас дуже неоднорідне. Приватний сектор переплітається з багатоповерховими житловими забудовами. Сміттєзбірні майданчики є не всюди, а тому приватний сектор зазвичай носить усе у смітники біля багатоповерхівок. Коли хтось виносить холодильник – це одна біда, а от коли люди несуть вітки або бадилля кукурудзи, то тут з’являються проблеми з перевізником, бо в правилах вивезення сміття у нього не передбачено вивіз сміття рослинного походження. Ми витратили пів року, щоб переконати ПП ВЖРЕП №4, що якщо він виграв лот, то має вивозити усе.
На наступний рік будемо проводити новий конкурс для того, щоб залучити у місто нового перевізника.

- Це єдина конфліктна ситуація, скажемо так, в зоні вашої відповідальності?
Це робочі моменти. Насправді за останні 4 роки відбулася не просто реформа, а революція в сфері ЖКГ. Було прийнято 5 законів, які стосуються безпосередньо власників квартир, близько 100 постанов Кабінету Міністрів, та купа підзаконних актів. Усе це треба поєднати, щоб система працювала. На практиці з’ясувалося, що в деяких випадках вони один одному суперечать. Це перша проблема.
Друга – наш менталітет. Мешканці, на жаль, все ще не відчувають себе співвласниками будинку. Люди не можуть зрозуміти, що з 1992 року, як відбулася приватизація, ми є співвласниками будинків. І тепер не ВЖРЕП винен у всьому, а ми (власники – ред.) разом недопрацювали колись з ВЖРЕПом, а тепер з керуючою компанією.

Там, де ОСББ люди через сварки, суперечки, скандали якось знаходять спільну мову і починають піклуватися про своє спільне майно. А от де керуюча компанія, то відношення до них, як до тих самих ВЖРЕПів, бо деякі люди думають, що вони все ще працюють у місті. До мене час від часу приходять люди з Польової і скаржаться на діяльність ВЖРЕПу №12. Але його ж було ліквідовано близько 10 років тому!

- Але ж до керуючих компаній стільки ж нарікань, скільки і до комунальних ВЖРЕПів. В деяких випадках змінилася лише назва.
Насправді зараз лише у судовому порядку люди можуть вирішувати спірні питання з керуючою компанією. У держави та у органів місцевого самоврядування немає повноважень контролювати їх діяльність.
Ще два роки тому Міністерство регіонального розвитку пропонувало Кабміну повернути інспекцію житлово-комунальних послуг на рівні держави, яка існувала до 2012 року. Якщо їй дати повноваження перевірки та контролю діяльності керуючих компаній, тарифів – це зменшить кількість конфліктів і підвищить якість сервісу.

- Нещодавно міський голова повідомив про зниження тарифу на теплопостачання. Не станеться так, що після нового року він знову зросте?
Зараз ціна газу передбачена у тарифі менша, ніж та, яка сьогодні нам продається. Міська рада пішла на цей крок, бо ми розуміємо, що як ціна зменшилися, то має бути перерахований тариф. Сьогодні ми зменшили тариф, але яка ціна буде в січні, лютому, березні ми не знаємо.

-Від вартості до якості. Після КП «Житомирводоканал» у Житомирі активно «веде розкопки» КП «Житомиртеплокомуненерго». Чи продовжиться заміна комунікацій у наступному році, попри  анонсовані проблеми у бюджеті?
На наступний рік, попри те, що він буде фінансово складним, гроші на модернізацію мереж ми передбачили. Це ті роботи, які ми запланували по SECO та Європейському  банку реконструкції та розвитку. Це заміна комунікацій та встановлення ІТП.
Усі труби, які замінюються – поліуретанові, вони довговічні, майже не мають втрат теплової енергії, до зменшується кількість аварій.

Ще ми продовжуємо працювати над встановленням теплових лічильників. Залишилися лише ті будинки, в яких немає приміщень, де стоїть вузол розподілення тепла. Тобто до будинку підходить лише труба і далі йде розводка. Зараз ми маємо проєкти, де або робиться перекладка мережі будинку, або має добудовуватися невеличке приміщення. Це потребує значного фінансування. Закон «Про комерційний облік» вимагає, щоб такі роботи проводилися за кошти споживача. Але міська рада намагається взяти ці витрати на себе. В першу чергу ті проєкти, де власники будинку пропонують здійснити роботи на умовах співфінансування.

- Чи реально в Житомирі зараз перейти на автономне опалення?
Сьогодні законом дозволено відключатися від центрального теплопостачання усім будинком при умові, якщо усі мешканці погоджуються, і якщо це можливо згідно з затвердженою містом та Міністерством регіонального розвитку схемою теплопостачання міста. Якщо у будинку 50% і більше квартир вже відключено від центрального теплопостачання, то споживач також має право звернутися за отриманням дозволу на індивідуальне опалення. Розглядати таке звернення буде комісія при міській раді.

- У вашому підпорядкуванні раніше був КП «УАШ» та КП «Зеленбуд». Чому міська влада відмовилася від ідеї їх об’єднати?
Насправді їх не встигли об’єднати. Ще рік тому КП «УАШ» було збиткове, ми хотіли їх об’єднати, щоб вийти зі збитків за рахунок того, що деякі функції цих двох КП перетинаються. Однак зараз КП «УАШ» прибуткове підприємство, а об’єднання його з КП «Зеленбуд» призведе до збільшення фінансування з бюджету. Бо, наприклад, у них навіть ставки двірників різні, а тому ми змушені будемо їх урівняти.

- Колишній керівник цих підприємств Олександр Шевчук на минулій сесії Житомирської міської ради став заступником міського голови з транспортних питань. Чи давали ви йому якісь поради?
Олександр сам по собі досвідчена людина, не думаю, що йому потрібні мої поради. Але якщо щось запитає, я з задоволенням поділюся своїм досвідом.

- Ви їздите на роботу на тролейбусі. Нещодавно депутати міської ради виділили кошти на придбання службового автомобіля, бо той, що є зараз вийшов з ладу. У мерії шуткують, що Кондратюку куплять Tesla. Чи будете після цього їздити на тролейбусі?
Службовий автомобіль, яким  я користуюся він старий, кузов прогнив, постійно ламається. Коли це сталося останнього разу, добре, що хоч не сталася серйозна аварія і ніхто не постраждав. В лапках цей автомобіль для «мене», однак насправді ним будуть користуватися усі працівники міської ради, кому потрібно. Я його використовую суто для робочих питань. Навіть тоді, коли автомобіль ще був справний, я все одно щоранку користувався громадським транспортом.

Щодо Tesla (сміється), то цей автомобіль бюджету точно не по кишені. Але електроавтомобіль – гарна ідея. І з точки зору економії, і екології. Треба шукати більш бюджетний варіант.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0