Сергій Колесник: «Ніхто не помічає, коли ми вивозимо сміття, якщо зупинимося – побачить усе місто»

2020-06-11, 10:47
  +28     0

Україна увійшла в період адаптивного карантину. Майже всі підприємства розпочали свою роботу. Як через карантин пройшло КП «Автотранспортне підприємство 0628», коли буде вирішене питання зі сміттям в приватному секторі, завдяки чому підприємство заробляє і хто підпалює місцевий полігон відходів розповів керівник підприємства, депутат Сергій Колесник.

- Останні два місяці для нашої країни були нелегкими. Якщо розглядати ситуацію у місті з точки зору втрат лише по комунальним підприємствам та установам, то хтось з них рахує збитки і просить у міської ради закрити проблемні питання з зарплатою, хтось повністю або частково відправив своїх працівників у відпустку за власний рахунок ще у квітні. Як карантин пройшло КАТП 0628?

- Нам вдалося організувати роботу нашого підприємства таким чином, щоб з роботою та зарплатою залишилися усі. По штату у нас працює 87 людей з середньою зарплатою до нарахування 12,4 тисячі гривень.

Усі добре пам’ятають, як в цілях економії була ледь не пряма рекомендація на рівні держави відправляти людей за власний рахунок і це практикувалося на інших комунальних підприємствах. Ми могли це зробити, відправивши 20 людей у відпустку, однак обрали інший шлях.
Ми не зупинили свою діяльність ні на день. Ми працювали, як і раніше, лише з суворим дотриманням правил запобігання та протидії коронавірусу. У нас ніхто, на щастя, не захворів. 
Директор КАТП 0628 Сергій Колесник

- Міська влада забезпечила вас усім необхідним?

- Я розумію, що нам допомогли рівно настільки, наскільки була можливість. Згадайте, що два місяці тому в першу чергу намагалися забезпечити засобами індивідуального захисту медичних працівників. Ніхто тоді ще не розумів, як буде розвиватися ситуація.
Ми надавали інформацію в управління (управління житлового господарства міської ради – ред.), що нам необхідно 2-3 тисячі масок, нам надали близько 10% від потреби. Деякі респіратори були з браком, прийшлося усе повернути. Ще надали дезінфікуючі засоби. Я розумію, що бюджет обмежений і тоді складно було усім одразу надати усе необхідне. Тому ми впоралися власними силами. Коли міська влада лише думала де взяти гроші, а потім де усе необхідне придбати, наші працівники вже були забезпечені усім необхідним на перший час. У нас специфіка така, що ми не можемо просто взяти і зупинити свою діяльність. Паралельно з цим, як депутат, я забезпечував масками свій округ (виборчий округ нижня Польова – ред.).

- Яким чином?
- Коли тільки розпочався карантин, була ситуація, що пенсіонери не могли навіть вийти в магазин чи аптеку, бо у них не було захисних масок. Вони опинилися в найтяжчій ситуації, бо, по-перше, пенсіонери в найбільшій зоні ризику, по-друге, з точки зору фінансової спроможності – засоби індивідуального захисту коштували і коштують досить дорого.
Мої помічники розвісили оголошення на під’їздах з інформацією та номером телефону. Нам телефонували, залишали адресу, ми вішали стерильно запаковані маски на двірні ручки і повідомляли про доставку масок за телефоном. Потім нам почали дзвонити з сусідніх округів, потім медичні працівники. Ми нікому не відмовляли.

- У вересні 2019 року депутати надали дозвіл на укладення договору фінансового лізингу КП «Автотранспортне підприємство 0628» на закупівлю понад 10 тисяч контейнерів для приватного сектору, контейнерів для роздільного збору сміття, 10 спецавтомобілів різних габаритів. На якому етапі зараз знаходиться закупівля?
- Наразі це питання поставлено на паузу. Після рішення сесії ми одразу почали розглядати пропозиції банків.
Один з них попросив, щоб місто надало гарантії і тоді вони погодяться. За це депутати готові були проголосувати. Однак далі виникли проблеми. Є закон «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». Антимонопольний комітет фактично розглядає лізинг, платежі за який буде вносити місто, як незаконну державну допомогу підприємству. Це вже навіть не говорячи про купівлю чогось або поповнення статутного капіталу. У будь-який момент Антимонопольний комітет може зобов’язати повернути майно, хоча коли я займався цим питанням, такої практики по Україні не було. Деякі банки у зв’язку з цим відмовлялися, бо не хочуть залишитися без ліцензії.

Зараз така юридична колізія не дає місту можливості своєму комунальному підприємству оновити автопарк та допомогти з придбанням сміттєвих баків. Усю програму ми згорнули.
Але ми працюємо далі. Вже придбали одну машину.

- За кошти підприємства?
- Це наші оборотні кошти. Придбали сміттєвоз МАН 2015 року випуску, класу євро 6. Пишаємося, бо у місті у нас переважно такі машини євро 3, євро 4. Коштувала вона 1 мільйон 748 тисяч з ПДВ.
Директор КАТП 0628 Сергій Колесник та головний інженер підприємства Андрій Кудак

- Скільки таких машина треба?
- На той обсяг, з яким ми працюємо зараз, а це 60% міста, достатньо 4-5 машин. Плюс необхідні 2-3 резервні. Щоб «закрити» усе місто треба близько 8 машин і резервні. У нас зміна по 12 годин, техніка працює увесь цей час. Наш автопарк дійсно потребує оновлення. Але і ті машини, які маємо зараз, ми ремонтуємо, купуємо якісні запчастини, щоб їх ресурсу вистачило на декілька років.
Автопарк КАТП 0628

- Не так багато житомирських комунальних підприємств можуть похизуватися заробітком. Більшість з них навіть в «0» не виходять.
-КАТП 0628 на госпрозрахунку. Усе, що вдається заробити, відбувається за рахунок наших, скажемо, додаткових «рухів». Декілька років тому ми звернулися до голови обласної адміністрації з пропозицією організувати зустріч з головами прилеглих до Житомира ОТГ.

Справа в тому, що жителі сіл часто утворюють у лісопосадках стихійні сміттєзвалища, а прибирати усе це приходиться все одно нам.
Але рухів з боку ОДА не було. Ми вирішили діяти іншим шляхом: самостійно пішли до голів ОТГ з пропозицією обслуговувати їх села, обґрунтовуючи наші переваги. Розповіли, як буде гарно і зручно з нашими контейнерами, надали прайс. Сьогодні з нашим комунальним підприємством на постійній основі працює Станишівка, Озерне, Новогуйвинськ, Тетерівка, Глибочицька ОТГ. Час від часу послуги замовляє Іванівка та Березівка.

Таким чином ми подбали про чистоту у лісопосадках, забезпечили цивілізований вивіз сміття, і заробили. За 2019 рік до бюджету міста ми сплатили понад 1,8 мільйона гривень єдиного соціального внеску, 300 тисяч гривень – частина сплаченого прибутку до міського бюджету (50%).
Ремонтні бокси підприємства після реконструкції

- Стихійні сміттєзвалища є і в місті, не лише за його межами.
- Таких, які відносяться до території, яку ми обслуговуємо, є два. У 2014 році, коли я тільки починав керувати КАТП 0628, їх було 21. Я розумію, що адекватна людина ніколи не викине сміття повз пустий бак. Але у той час у нас просто не було достатньо контейнерів, тому і виникали стихійні сміттєзвалища. З часом, коли з’являлися гроші, їх докуповували, доставляли. Зараз на тих проблемних місцях ми вийшли на рівень, що забезпечуємо усю добову потребу вивезення сміття.

- Відкритим залишається питання вивезення сміття у приватному секторі. Якщо за договором лізингу місто не придбає необхідної техніки, воно так і залишиться відкритим? Багато людей на це скаржаться.
- Забудова Житомира сформована таким чином, що є багатоповерхівки і значна частина – це вкраплення приватного сектору з вузькими вулицями. Великогабаритна техніка там просто немає можливості проїхати, ми не можемо облаштувати там сміттєзбірні майданчики.
В планах міського голови, щоб вирішити питання вивозу сміття у приватному секторі, є придбання декількох невеликих машин, за допомогою яким можна організувати збір сміття у провулках. Сьогодні ми придбали великий МАН, щоб підтримати наш парк, в наступні місяці плануємо придбати дві невеликі машини для приватного сектору. Зараз ведемо перемовини з підприємством-виробником, яке пропонує щось дешевше, ніж те, що є на ринку.

В ідеалі ми бачимо, що у кожному дворі стоятиме невеликий контейнер для приватного сектору, який підприємство може надати чи в оренду, чи під викуп. В будь-якому випадку, люди краще будуть берегти своє майно.
Взагалі у нас специфіка роботи така: ніхто не помічає, коли ми вивозимо сміття, якщо зупинимося – побачить  усе місто.

- На вашу думку, з вивезенням сміття краще справляються приватники чи все ж комунальне підприємство?
- Моя позиція незмінна: я вважаю, що неправильно віддавати на відкуп підприємцям цю сферу. У нас вже були приклади співпраці з «Світ-еко», «Грінко» та іншими. В один момент вони перестають обслуговувати, перевертають баки і йдуть. Місто не може віддати без конкурсу вивіз сміття. Тому КАТП 0628 тимчасово працює на цих ділянках. На деяких «тимчасово» у нас 4 роки, на інших – 2. Тоді ми були неготові, не було ні машин, ні контейнерів своїх. Зрозуміло, що з часом ми покращили роботу. Купували баки, ремонтували техніку, робити ремонт в адмінприміщенні, де раніше навіть не було опалення, не говорячи вже по меблі чи техніку. На все це потрібен час, наполегливість та клопітлива праця.
Представники колективу КАТП 0628

- У квітні на полігоні твердих побутових відходів сталося чотири пожежі через умисний підпал сміття. В одному випадку підпалювач навіть напав з ножем на одного з ваших працівників. Винних покарали?
- Зараз йдуть суди по нападу на головного інженера. Кваліфікують злочин як хуліганство з застосуванням зброї. Свою провину щодо підпалу ця людина спростовує. Справу хоч і внести в ЄРДР, винних так і не знайшли. 

- Кому це вигідно?
- Насправді я вважаю, що цими питаннями мають займатися правоохоронці. Поряд з нами ділянку орендує інший підприємець. На його території розміщені будиночки, де проживають безхатьки, які сортують у нього сміття. Я впевнений, що якщо там не будуть збиратися безхатьки, там не буде і підпалів. Але це залежить не від мене. Зі свого боку, я, як керівник підприємства, забезпечив полігон додатковою охороною, яка працюватиме по усьому периметру, а не лише на вхідній групі, як було раніше. Це додаткові кошти, але це і безпека. І додаткові робочі місця.

- Ви, до речі, ще й єдиний депутат цієї каденції, який допомагає своїм виборцям з працевлаштуванням.
- Якщо люди звертаються і шукають роботу, я завжди намагаюсь допомогти. Звертаються житомиряни з мого округу, і з інших. Якщо людина хоче працювати, їй завжди треба давати можливість.

- Ваші виборці повторно обрали вас на минулих виборах. Що вдалося зробити за такий термін, а що ні?
- На окрузі повністю заасфальтована прибудинкова територія. Це був пілотний проект, який реалізували у 2016 році. Вдячний міському голові Сергію Сухомлину за його ініціативу та комплексний підхід.

Уся нижня Польова має вуличне освітлення. Депутатські гроші йдуть на соціальну підтримку. Складні проблеми, як, наприклад, з каналізацією, ми вирішили. Якщо люди пишуть звернення, я намагаюся максимально швидко на них реагувати. Є декілька незначних питань, як, наприклад, встановлення лавок, але їх вирішимо найближчим часом.

У мене, як у депутата, є програма, за якою на умовах співфінансування виборці замінюють вхідні двері в своїх під’їздах. Я навіть вже не порахую скільки таких вхідних груп ми замінили.

Мені точно не соромно пройтися по своєму округу і мені не треба ховати обличчя чи тікати від виборців. Це і є головна оцінка моєї роботи як депутата.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0