Міський голова через дружину «працює» з бюджетом

  +7     0

«Людина бізнесу» - так про Сергія Сухомлина говорили до того, як він став міським головою Житомира. Наразі корпоративних прав він не має в жодному з підприємств, бо позбувся них, коли його призначили першим заступником міського голови у далекому 2014 році під час Революції Гідності. Адже згідно з частиною 1 статті 25 Закону України «Про запобігання корупції» суб’єктам, на яких поширюється дія цього Закону (зокрема і на державних службовців) забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Проте мати бізнес дружині Сергія Сухомлина ніхто не забороняв. У декларації міського голови за 2016 рік вказано, що Сухомлин Світлана Вікторівна є співвласником декількох підприємств. Зокрема і ТОВ «Архітектура плюс дизайн». Серед переліку засновників підприємства значиться Сухомлин Світлана Вікторівна, Чудовська Кіра Ігорівна, Чудовська Наталія Дмитрівна та Чудовська Ольга Ігорівна. Серед засновників є і близький товариш та компаньйон міського голови Рабінович Олександр Юхимович.

Підприємство активно співпрацює з бюджетною сферою, а основним видом діяльності ТОВ «Архітектура плюс дизайн» є діяльність у сфері архітектури. Примітним є те, що майже в усіх випадках співпраці підприємства з міською радою або її комунальними підприємствами, з ТОВ «Архітектура плюс дизайн» просто укладають договори, а не проводять тендер. І хоча порушення Закону України «Про публічні закупівлі» тут немає, бо суми допорогові, на певні висновки все ж таки це наштовхує.

Багатопрофільність – секрет успіху

Отримувати замовлення за бюджетний кошт підприємство почало у 2016 році. ТОВ «Архітектура плюс дизайн» у серпні 2016 року підписує договір з ОСББ «Вітрука 33» на капітальний ремонт внутрішніх мереж теплопостачання житлового будинку за адресою м. Житомир, вулиця Вітрука, 33. Вартість робіт становила 900 тисяч 114 гривень. Цікаво, яким саме чином ТОВ «Архітектура плюс дизайн» виконувало капітальний ремонт внутрішніх мереж теплопостачання, враховуючи те, що згідно з класифікацією видів економічної діяльності підприємство, як зазначалося вище, працює у сфері архітектури.

Щоправда, роботи у сфері архітектури і справді були. У 2017 році ТОВ «Архітектура плюс дизайн» виготовляло проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт скверу за адресою вул. В. Бердичівська, 41-43. Вартість робіт становила 50 тисяч гривен. Поки невідомо, чи не матиме цей проект таку саму долю, як і два проекти на реконструкцію Центру надання адміністративних послуг, на які витратили сотні тисяч гривень, проте не використовуватимуть. Але цей сквер поки реконструювати або хоча б виділяти кошти на реконструкцію, не поспішають.

Також ТОВ «Архітектура плюс дизайн» виготовляло проектно-кошторисну документацію капітального ремонту благоустрою території проведення археологічних досліджень за адресою вулиця Велика Бердичівська, 3. За це департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради заплатив підприємству 10 тисяч гривень. Ще 50 тисяч гривень було перераховано за роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації капітального ремонту приміщення за адресою вул. Покровська, 6. У грудні 2017 року та лютому 2018 ТОВ «Архітектура плюс дизайн» виготовляло проектно-кошторисну документацію для капітального ремонту покрівлі в позаміському закладі оздоровлення та відпочинку «Супутник». Таких проектів було два: за 30 000 тисяч гривень та 29 800.

Отримувало підприємство підряди і у Києві. Зокрема у 2018 році за 192 тисячі 067 гривень коригувало проектно-кошторисну документацію на об’єкті «капітальний ремонт дошкільного навчального закладу №449». Щоправда, у 2017 році за виготовлення цієї ж ПДК отримало 165 тисяч 650 гривень. Також займалося проектуванням реставрації нежитлового приміщення під кафе за кошти КП «Міський магазин» виконавчого органу Київради за 430 тисяч 920 гривень.

Саме ТОВ «Архітектура плюс дизайн» надавало послуги з розробки дизайн-проекту інтер’єру Житомирської міської гімназії №3, яка наразі знаходиться на реконструкції. Навчальний заклад 10 квітня 2018 року уклав угоду з підприємством щодо надання професійних дизайнерських послуг. Вартість робіт склала 56 тисяч 292 гривні. Дизайн-проект має бути готовий до 31 травня 2018 року.

Загалом ця угода могла залишитися непоміченою, якби не конфлікт деяких представників міського депутатського корпусу з головним архітектором міста Юрієм Безбородовим, про що писало місцеве ЗМІ. У депутатів були сумніви, чи насправді на проект дизайну необхідно виділяти кошти і чи не було це передбачено у загальній вартості реконструкції гімназії (варто зазначити, що таких дизайн-проектів виготовляли аж 3, загальною вартістю 194 тисячі 998 гривень). Одностайної відповіді депутати так і не отримали. Під тиском з боку керівництва міста, що реконструкцію треба швидше закінчувати, було прийняте рішення провести хоча б конкурс на кращий проект. Проте як повідомляли члени містобудівної комісії, конкурсу насправді не було, адже їх просто поставили перед фактом, хто буде розробляти дизайн-проект.

Наразі Олександр Рабінович та Світлана Сухомлин вийшли з засновників ТОВ «Архітектура плюс дизайн». У декларації міського голови за 2017 рік вказано, що він отримав дохід від відчуження цінних паперів та корпоративних прав даного підприємства. Проте те, що вони зараз офіційно не мають відношення до підприємства, ще не означає, що інтереси ТОВ «Архітектура плюс дизайн» не лобіюються у високих кабінетах міських чиновників. В інакшому випадку, як підприємство, маючи основний вид діяльності у сфері архітектури може бути таким різностороннім: від виготовлення проектів до капітального ремонту мереж теплопостачання.

Авжеж ці цифри – це просто краплина в морі житомирської корупції. Проте чим не спосіб заробити собі на кишенькові витрати?

За хліб і розваги треба платити

Ще одним задекларованим підприємством, де засновником є дружина міського голови є ТОВ «Маген-Україна». Як писали місцеві ЗМІ, протягом 2017 року Житомирська міська рада заплатила підприємству 197 тисяч 250 гривень за оренду басейна у спорткомплексі «ФОК», де протягом двох місяців безкоштовно могли займатися учні 2-5 класів навчальних закладів міста. Ще 41 тисячу гривень за оренду приміщення заплатила дитячо-юнацька спортивна школа «Полісся».

У 2018 році ситуація не змінилася. Управління молоді та спорту Житомирської міської ради протягом 4 місяців перерахувало ТОВ «Маген-Україна» 41 тисячу 300 гривень за послуги оренди приміщення та експлуатації спортивних доріжок. Дитячо-юнацька спортивна школа за оренду ігрового залу заплатила 25 тисяч 250 гривень.

Ще одним підприємством, власником якого є родина міського голови та його товариша Олександра Рабіновича – ТОВ «КонБріо». Підприємство працює у сфері надання ресторанних послуг, а також доставки їжі. За 2017 рік з міського бюджету ТОВ «КонБріо» було перераховано 6 тисяч 306 гривень, з обласного – 9 тисяч 422 гривні.

Справи минулих днів

У 2016 році місцевий журналіст Тарас Боросовський проводив розслідування щодо співпраці управління капітального будівництва Житомирської міської ради з ТОВ «СтровЕнержи».

Підприємство створене у березні 2013 року, засновниками є Олександр Рабінович та Світлана Сухомлин. Основним видом діяльності ТОВ «СтровЕнержи» є надання послуг з технічного консультування, в тому числі і проведення енергетичного аудиту. Отримавши ліцензію на даний вид діяльності, з 27 листопада 2013 року, ТОВ «СтровЕнержи» стає єдиним у Житомирському регіоні ліцензованим виконавцем робіт з енергоаудиту. А вже влітку 2014 року, після того, як Житомирська обласна адміністрація наполегливо рекомендує провести енергоаудит в усіх комунальних підприємствах області, береться за роботу. «Пролонгувавши співпрацю у 2015 році, місцеві посадовці «забули» про завершення дії ліцензії на проведення енергоаудиту. Товариству видавалася вона на рік і її термін сплив у кінці 2014-го. Проте обраній фірмі це не завадило продовжувати освоєння бюджетних коштів. У червні 2015 року Міністерство економіки скасувало вимогу ліцензування при проведенні енергоаудиту. Одночасно з наказом Мінрегіонбуду припинив діяти порядок організації та проведення тендерів енергетичного обстеження в бюджетних установах та організаціях і казенних підприємствах. Фактично це дозволило замовляти виконання даних робіт не в одного постачальника, а на загальних конкурентних умовах, дотримуючись вимог при закупівлі послуг за бюджетні кошти», - йдеться у розслідуванні.

Восени 2015 року ТОВ «СтровЕнержи» починає активно співпрацювати з УКБ. Як зазначено у розслідуванні, тоді суми коливалися від 1750 гривень до 28 тисяч, 38 тисяч і навіть більше 165 тисяч гривень за надані послуги з реконструкції системи опалення.

У грудні 2015 року підприємство реконструювало систему опалення в дитячому садочку №10 та загальноосвітній школі №1. Зокрема актами КБ-2 та КБ-3 від 28 грудня 2016 року роботи були прийняті. За два дні на рахунок товариства управління надсилає три платежі, загальна сума яких становить 98 тисяч 472 гривні. «Нікого не дивує, як можливо було за один день при мінусовій температурі реконструювати систему опалення одразу в двох комунальних навчальних закладах?», - запитував у розслідуванні журналіст.

На його запитання до міського голови щодо можливого конфлікту інтересів, адже підприємство родини мера отримує кошти з бюджету, Сергій Сухомлин зазначив, що тут конфлікту інтересів, згідно із законом, не має. «Для початку визначимося, що таке конфлікт інтересів згідно із законом, – коментує Сергій Сухомлин. – Коли чиновник, який розпоряджається бюджетними коштами, оплачує рахунок власного підприємства. В цьому випадку фірма «СтровЕнержи» зробила енергоаудит дешевше у порівнянні з ринковою ціною», - зазначив Сергій Сухомлин. У статті також йдеться, що для того щоб розібратися є конфлікт інтересів чи немає, журналіст звернувся громадської організації у сфері протидії корупції «Трансперенсі Інтернешнл Україна». Вони зазначили, що «якщо міський голова уклав договори чи брав участь у прийнятті рішення про їх укладання із фірмою, де засновником є його дружина, це є порушенням вимог щодо запобігання конфлікту інтересів».

Ось так міський голова, нібито відійшовши від бізнесу, продовжує робити бізнес, але вже на міському бюджеті. Чи саме це обіцяв Сергій Іванович на виборах 2015 року, не нагадаєте? І чи має він право тепер звинувачувати своїх підлеглих у корупції? Так чи інакше, можна зробити висновок, що вони просо беруть приклад зі свого керівника або ж риба гниє з голови.




Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0