Житомирський водоканал блокує особові рахунки абонентів та змушує їх проводити перевірку лічильників за допомогою приватних підприємств.
Про це розповідає Інсайдер
Багато житомирян, намагаючись передати показання лічильників води через сайт Житомирводоканалу, виявляють, що їх особові рахунки заблоковані. При зверненні до підприємства з’ясовується, що настав час для перевірки лічильників води. Поки ця перевірка не буде проведена, плата за воду нараховується не за фактичним споживанням, а за «нормативом».
Консультанти водоканалу стверджують, що розіслали повідомлення про необхідність перевірки, але багато житомирян, з якими спілкувалися журналісти, запевняють, що не отримували жодних повідомлень.
Як відбувається процедура перевірки? Коли абонент дізнається про блокування рахунка, він телефонує до колцентру «Житомирводоканалу». Там йому пояснюють, що потрібно провести перевірку лічильника, але лічильник знімати не потрібно. Якщо абонент замовляє візит фахівця з приватного підприємства, перевірка відбудеться швидше, ніж візит фахівця водоканалу. В обох випадках вартість послуги становитиме 400 гривень.
Цікаво, що навіть якщо абонент вибирає спеціаліста «Житомирводоканалу», насправді до нього приходить фахівець приватної компанії. Один з житомирян, Віктор К., розповів:
– Я під час розмови з «Житомирводоканалом» погодився на візит майстра саме цього підприємства. Але в результаті прийшов спеціаліст приватної фірми, який виписав рахунок на 400 гривень.
Віктор також зазначив, що не замовляв послугу у приватної фірми, а спілкувався лише з представником водоканалу, тому вважає, що йому нав’язали цю послугу.
Він також дізнався, що у деяких випадках лічильники можуть давати помилкові показання, і в результаті людина переплачує за воду. Це підкреслює необхідність перевірок.
Журналісти звернулися до прес-служби «Житомирводоканалу», щоб дізнатися, чи проводилися тендери на закупівлю послуг у компанії «Інновації & дизайн». Відповідь була негативною: абоненти мають право вибирати, чиїм послугами користуватися.
На сайті водоканалу опубліковані лише номери телефонів чотирьох спеціалізованих організацій, але без назв. Це викликало запитання щодо прозорості їхньої роботи.
Після дзвінків за вказаними номерами було виявлено, що одна з компаній – «Інновації & дизайн», якою керує колишній директор водоканалу м. Хмельницького Віталій Кавун. Інша компанія – ТОВ «Аквароса», яка має статутний капітал всього 1000 гривень.
Зараз багато житомирян виїхали за кордон, і їхні квартири залишилися без споживання води. Однак при настанні терміну перевірки, їхні рахунки заблоковані, що призводить до обов’язкової плати за воду за нормами, навіть коли фактично вони не споживали її. Відтак, вимога плати за «повітря» стала реальністю для багатьох.
Володимир Ковальчук